neděle 13. července 2014

Kosmetika na poličce v koupelně, co mě naučilo stěhování a Lean cosmetics

V dnešním článku vám ukážu, jaké kousky vystavuju u zrcadla v koupelně. Taky se dozvíte, co mě naštvalo při stěhování a jaký jsem z toho udělala závěr.

Začnu tedy kosmetikou na poličce pod zrcadlem. Nemám ráda koupelnu obestavěnou lahvičkama, ale několik výrobků, které používám denně, jsem na poličce nechala. Ostatní věci mám v uzavřených skřínkách po stranách zrcadla, pak je taky bohužel obestavěná vana a plno kosmetiky mám v různých košíčcích všude možně, což mě pěkně štve, ale k tomu se dostanu až později.

Úplně vlevo vidíte nový hydratační fluid značky Mádara, který jsem dostala na testování. Zatím se o něm nechci moc rozepisovat, protože o něm bude recenze, jen prozradím, že je super!

Další v pořadí je micelární voda Eucerin. Byla přiložena u červencové Marinne za 70 Kč. S touto mickou jsem moc spokojená. Nelepí, pleť krásně vyčistí a i oči odlíčí velmi dobře. Určitě doporučuju. Ani ale nevím, jaká je její plná cena. K dostání je myslím jen v lékárnách.

Pak jsem opětovně vzkřísila lesk na rty Korres, který ležel delší dobu bez povšimnutí mezi ostatní dekorativkou. Vytáhla jsem ho na světlo, používám ho každý den a nezkončím, dokud nebude tubička prázdná. Byla by obrovská škoda, kdyby se zkazil, protože je perfektní - úžasně voní i chutná, na rtech drží, barva je krásná a rty jsou pak po něm dlouhou dobu krásně vláčné. Kosmetika Korres mě celkově docela láká a ráda bych od ní časem vyzkoušela i nějaký krém a další výrobky.

Lak na vlasy od Welly asi nemusím moc představovat. U mě dobře řeší problém s odstávajícími zvlněnými krátkými vlásky, které se neudrtží sepnuté v ohonu. Hlavně když je venku vlhko, tak se mi kolem hlavy vytvoří taková svatozář. A díky laku se drží vlasy u hlavy. Rovnovlásky tohle řešit nemusí, závidím.

Na tělovou marmeládu Lemon Mint od Kivvi jsem recenzi už psala. Vlastně už mám jen malý zbytek na dně. Bude mi chybět, byla supr.

Ta podivná věc na marmeládě je přírodní mořská houbička, kterou jsem dostala od kamarádky. Je určena k čištění pleti i odličování. Bohužel je dost drsná, takže na odličování očí se použít nedá vůbec a na pleť jen velmi jemně a spíš občas. Na druhou stranu má dobré peelingové účinky takže mám teď pleť krásně vyhlazenou. V kombinaci s fluidem Mádara je výsledek takový, že si musím obličej pořád osahávat a té jemnosti nemůžu uvěřit:-) Vlastně jde už o mou druhou houbičku. Tu první se mi podařilo pěkně zničit. Je zašedlá a smrdí. Chystám se ji zkusit vyčistit. A budu dál hledat ideální odličovací houbu. Až se mi to podaří, dám vám vědět.

Úplně na pravo je notoricky známá vůně Chloé, která mi teď v létě docela dobře vyhovuje. Nicméně mám chuť si pořídit nějaký nový voňavý kousek. Díky obalu by se mi líbilo jablíčko DNKY. Klasické zelené mi nesedlo, ale třeba zlaté Golden Delicious by mohlo být fajn.

A to je vše. Takový každodenní základ. K líčení si teď vystačím s černou linkou a řasenkou. Zjistila jsem, že toho opravdu potřebuju jen málo. Důležitější je kvalita nad kvantitou. A tím se dostávám k další části článku.


Pokud čtete můj blog, asi víte, že jsem se nedávno stěhovala. Stěhování je vždy děsné, protože si člověk uvědomí, kolik zbytečných věcí má, musí ty krámy nějak pobalit, převést a pak je asi nejhorší to vybalování, protože v novém obydlí jsou jiné úložné prostory a je problém všechny věci vůbec někam uskládat. V naší nové koupelně je úložných prostor méně. Na to jsem myslela už před stěhováním, takže jsem si své kosmetické zásoby protřídila a plno věcí poslala k novým majitelkám. Něco jsem i vyhodila, protože mi konečně došlo, že už to fakt nikdy nedopotřebuju. Něco bylo dokonce prošlé.

Inspirovala jsem se pojmem Lean manufacturing aneb štíhlá výroba (kdo pracuje ve výrobním podniku, tak určitě zná) a zavedla jsem pro sebe systém Lean cosmetics:-) Už mám dost těch hromad zbytečné kosmetiky a budu se držet těchto pravidel:

  • Novou kosmetiku kupovat až ve chvíli, kdy bude ta současně používaná těstě před vypotřebováním.
  • Pokud mi něco nesedí a nefunguje, nebude fungovat ani za půl roku. Zkusím pro takovou věc najít novou majitelku nebo to jednoduše vyhodím. Žádné syslení.
  • Nebudu kupovat kosmetické hlouposti, vždy si musím dobře promyslet, jestli danou věc fakt potřebuju.

Momentálně mám třeba na vaně pět sprcháčů i přes to, že se myju raději tuhým mýdlem. Nechápu, jak k tomu došlo. A to už jsem pár sprcháčů poslala dál. To už se nesmí stát. Obloženou vanu nesnáším, asi je sliju do jednoho. Podobná situace se týká i šampónů a kondicionérů. Takže na tyhle výrobky je úplné nakupovací embargo. Taky mám několik antiperspirantů, ale tam na sebe nebudu tak přísná, protože boj s pocením je běh na dlouhou trať, něco dva týdny funguje, pak přestane, takže to střídám. Dekorativky mám pořád plný košík a jen se na to práší. A tak bych mohla pokračovat. A co teprve moje skříň s oblečením, to by byla kapitola sama pro sebe. Ale na to zatím prostě nemám sílu - rozdávat, vyhazovat. K tomu musím ještě dojít:-)




















Dnes jsem byla vyplenit DM a uplatnit nějaké slevové kupónky. Třeba na výrobky Alnatura jsem měla slevu 25 % a na to ještě slevu 15 % na celý nákup. No nevyužijte to! Ale z kosmetiky jsem si přinesla jen tyto odličovací houbičky Calypso, které tedy nejsou mořské, ale celulózové s nějakými přírodními vlákny. Stály 33 Kč. Máte s nimi někdo zkušenosti? A pak tělové mlíko Alverde, které nahradí tělovou marmeládu Kivvi. Zdá se být na léto fajn a stálo 78 Kč.

Jak jste na tom vy s hromaděním kosmetiky, vystavováním v koupelně a co děláte s kosmetikou, kterou nepoužíváte?


14 komentářů:

  1. So sťahovaním ťa uplne chapem, ja bývam v Trenčíne, pár dní bývam v Trnave a odtial l chodím na víkendy do Žiliny tak ja sa sťahujem každý týždeň :D v každom meste mám kozmetiku tak si vieš predstaviť tie zásoby :D a som zvedavá ako ti sadnú odličovacie hubky, rada by som si ich kúpila ak su dobré :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se snažím o systém, že kupuju, až mi něco dojde, ale je pravda, že občas natrefím na nějakou akci a koupím toho víc, jako například šampony, sprcháče nebo kondicionéry na vlasy.. říkám si, že stejně bych to kupovala, ale tady je to v akci.

    S dekorativní kosmetikou problém nemám, nemám ji zase tolik, takže tam fakt kupuju když něco dojde nebo natrefím na nějakou super novou věc :)

    Hromadit kosmetiku v koupelně ani moc nemůžu, protože tam není místo, mám to v šuplíku v ložnici :)

    Ty celulozové houbičky jsem zkoušela, jsou fajn :) Ale už mám jiné od Ecotools, které mi vyhovují více :)

    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Bez odličovacích houbiček už nedám ani ránu :)) Moc pěkný článek, jinak jsem hodně podobný blázen, nedávno jsem na blogu dělala kosmetickou iventuru a mám doma 297 kousků dekorativní i pečující kosmetiky, už jsem fakt blázen, nestíhám spotřebovávat a to se mi doma běžně ve skřínce válí v zásobě třeba 15 sprcháčů :D tak jsem si řekla dost!

    OdpovědětVymazat
  4. Podobná pravidla proti hromadění kosmetiky se taky snažím aplikovat,jen jsem teď dost střídala šampony, než mi jeden zafungoval... a ty houbičky na odlíčení používám, ale spíš na smývání pleťové masky, fungujou dobře...

    OdpovědětVymazat
  5. Jeej, tie hubky som mala.. Dosť dlho som ich používala, ale potom nejako som sa vrátila k tomu najlepšiemu nástroju na svete - rukám...

    OdpovědětVymazat
  6. Velmi dobrá sbírka, Kivvi marmeládka je co do vůně i složení víc než pěkná,ale bohužel mě vadí jak je hodně výživná a pomalu se vpíjí do pokožky. Parfém Chloe také miluji a mořské houbičky také :)

    OdpovědětVymazat
  7. Micelárku Eucerin používam tiež, je fakt veľmi dobrá, pekne odličuje pleť a vôbec ju nedráždi a tuším je spomedzi ostatných slávnych micelárok cenovo najdostupnejšia napr. oproti Bioderme určite. Jediné čo jej trochu chýba je vôňa.
    http://biankacosmetics.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  8. Presne tomuto istému ma naučilo sťahovanie, keď som pred rokom a pol vyhadzovala plné tašky dekoratívky a bohužiaľ aj pleťovky/telovky. Takže už nesyslím žiadne zásoby, držím sa podobných pravidiel ako ty, navyše kým niečo kúpim (hlavne drahšie kúsky), dosť čítam recenzie a študujem zloženie a obsah účinných zložiek. Na odličovanie sa mi neskutočne osvedčili Babylove detské tampóny, sú veľké a ideálne aj na odstraňovanie masiek.

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, mě by zajímal článek jak správně vybrat make-up a jakou značku?

    OdpovědětVymazat
  10. Hmm...já tyto stavy mám v poslední době taky celkem často. Nově vypadá, že budu až do konce těhotenství jen doma a to pak jsem líná používat třeba tělové mléko každý den...a že jich mám. Jako i těch sprcháčů, kondicionérů atd. ... :D Tak si říkám, že mám zatím zásoby tak na půl roku dopředu...ne-li déle :) A ty hubky používám už x-let každý den. Podle mě jsou super, zvlášť když si pleť umývám /ne/pravidelně nějakým gelem a šmrdlat to rukama mě už prostě přestalo bavit :) Takto je to pohodlné, rychlé...a hubka se dá i vyprat :)
    SpaceSusi´s blog

    OdpovědětVymazat
  11. Taky se snažím nakupovat co nejméně a kosmetiku nehromadit a stejně jí mám pořád víc, než bych chtěla :))
    A na lak od Welly nedám dopustit, i když mám vlasy rovné, dělají si co chtějí, elektrizují (nevíš, co s tím?) a když je vlhko, taky se mi dělá svatozář!

    OdpovědětVymazat
  12. Keďže nie som na kozmetiku, tak ju ani nehromadím a kupujem, len čo potrebujem, aj keď sa musím priznať, že odkedy blogujem, tak sa mi to tu trochu kopí, ale to len preto, že kedysi som používala 10 veci a teraz ich mám 15 :D Ale myslím si, že sa v kozmetike viem krotiť.
    U nás skôr vystavujú naši ako ja :D Ja tam mám dve poličky a oni všetko ostatné, lebo si nemyslím, že kozmetika patrí do kúpelne, teda šampón, sprcháč a také jasne, že hej, ale ostatné pekne v izbe.
    Kozmetika, ktorú nepoužívam je tak trochu problém. Napríklad, keď mi nevyhovuje nejaký krém na tvár, tak ho používam na ruky, nohy. Niektoré veci sa snažím posúvať ďalej, ale väčšinu veci nemám kam posúvať, tak buď sa to pokazí a vyhodím to alebo to používam, lebo mi je to ľúto vyhodiť. Ale keď je niečo naozaj zlé, tak to letí bez milosti do koša.
    Držím palce nech sa ti v "škrtení" kozmetiky darí :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já kosmetiku miluju..taky to tak v koupelně a v pokojíčku vypadá. Chloé mám taky, dokonce dvě. Zítra budu dávat srovnávání parfému Chloé a fake Chloé. Za ty peníze je boží. Srovnatelná s originál.
    Když budeš chtít mrkni se: http://lucieka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj. Prosimtě, odkud máš ty stojací zrcadla ? Já se je snažím docela dlouho najít, ale jediné, které jsem našla nebyly úplně ty, které si přeji. Pokud si ještě pamatuješ, určitě dej vědět :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...