úterý 3. září 2013

Kadí? Rostlinná barva na vlasy Khadí - a dost dobrá!

Školkové období začalo, ještě jsem si nezvykla na nový režim. Času málo, tak bych tuto recenzi mohla zkrátit. Třeba - zapomeňte na chemické barvy, kupte si rostlinnou henu Khadí!

Ale ne, trochu to rozvedu, tato hena si to určitě zaslouží. Já používám henu obecně už asi rok. Spokojená jsem byla s tou od Lush (článek zde), ale když jsem četla kladné ohlasy na henu Khadí (vyslovuje se kádý), musela jsem ji samozřejmě vyzkoušet. Značka Khadí mě oslovila tím, že se jedná o čistě přírodní kosmetiku, vyráběnou v Indii za dodržování etických principů a podpory místních obyvatel.



Moje vlasy potřebovaly oživit barvu jako sůl, byly po létě takové vybledlé. Poslední dobou dávám přednost přirozené tmavě hnědé barvě a zůstala jsem u ní i u heny Khadí. Výsledek můžete posoudit sami - získala jsem krásně sytou leskou barvu. Zajímavě mou změnu zhodnotil jeden kamarád: "Ty jsi černovlasá, vždyť jsi byla blondýna!" Chlapi to vidí prostě jinak, no.

K barvení vlasů používám henu proto, že je přírodního původu a vlasy nejen barví, ale i vyživuje. Když jsem brouzdala na serveru www.dlouhevlasy.cz, kde je hena velkým tématem, došlo mi, že pokud chci mít pěkné, zdravé a dlouhé vlasy, dosáhnu toho jen s henou.



























Balení obsahuje samotný prášek, igelitovou čepici, rukavice a podrobný návod, který si určitě prostudujte. Vlasy mám dost dlouhé a husté, takže jsem musela použít celé balení, ale pokud máte vlasy kratší, tak si na jedno barvení vystačíte s půlkou.












Příprava je snadná. Stačí v misce dobře smíchat prášek s vodou do konzistence hladké pasty. Ale pozor, má to jedno úskalí. V případě tmavě hnědých odstínů a černé je potřeba, aby voda měla 50 °C. Pokud by byla teplejší, došlo by k poškození indiga a výsledná barva by mohla získat červený nádech. V eshopu Khadí se dá koupit i teploměr na přesné měření. Ale protože mě by červený nádech nevadil, spolehla jsem se jen na svůj odhad. 

Vzniklé bahýnko se patlá ještě teplé na umyté a trochu osušené vlasy. Já si vždy sepnu horní polovinu vlasů a henu nanáším postupně rukama, tak aby se dostala nejlépe na každý vlas. Když mám hotovo, natáhnu čapku, aby hena nevysychala a zabalím do ručníku pro udržování teploty, díky čemuž je pak výsledek intenzivnější. Překvapilo mě, že nanášení je snadné. U heny Lush jsem byla zvyklá na to, že mám zasviněnou celou koupelnu. Takže další bonus - žádný úklid navíc.

Přírodní hena Khadí si mě získala a je teď u mě na pomyslném henovén vrcholu. Vyzkoušela jsem i henu z DM a Hennecolor, ale ty mi na vlasech vůbec nechytly. Hena od Lush sice barví dobře, ale musí se strouhat/krájet a obsahuje syntetické příměsy. U heny Khadí jsem nenašla žádné mínus, jen samá pozitiva a vlasové jistoty.

Ještě taková jedna zajímavost. Já často píšu o tom, že se vyhýbám vlasovým přípravkům s obsahem silikonů, protože se na vlasech usazují. A v návodu se píše, že pak vlasy obalené silikony nejsou schopné přijmout barvu a pečující látky.

Na poslední fotce vidíte celý nákup z eshopu www.khadi-cz.cz. Ořechovou hnědou si vybrala ségra a je s barvou moc spokojená. Navíc se jí vlasy krásně lesknou. Tmavě hnědá je hrdinou tohoto článku a červená v plechovce čeká v mé skříni na svůj čas. Ano, mám chuť se na podzim mírně začervenat. Až k tomu dojde, určitě dám vědět.

Balení heny vyjde na 159 Kč.

Používáte k barvení vlasů chemické barvy nebo henu? Znáte značku Khadí?


14 komentářů:

  1. Khadi znám, ale ještě jsem ji nezkoušela. Jsem s hennou z lushe namíru spokojená a jedíné, co mě na ní fakt se*e je to, že se musí strouhat. Možná, až se naštvu a přestane mě strouhání bavit úplně, zabruslím do khadi shopu.

    OdpovědětVymazat
  2. Téda, ty jsi experimentátorka, tohle téma jde mimo mě, ale na tvoji červenou se těším, mám ráda změny.

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle článek mne moc zaujal, protože s maminou si taky barvíme vlasy jedině hennou, měly jsmee tu z dm, ale celkově mi moc nechytla, a pak nějakou dovezenou z Německa. Nad tou z lush jsem uvažovala, ale jestli není přírodní, tak na ni ráda zapomenu a jdu se podívat po téhle! Jinak moc fajn blog, jdu sledovat :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu a sledování! Henu Khadí určitě vyzkoušej.

      Vymazat
  4. Tento postup barvení henou mi přijde už přijatelnější než ten, co jsi popisovala u článku u heny od Lush. Navíc i cena je znatelně nižší, takže mě také zaujala.

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle značku taky mám :) šampon na vlasy a masku na akné je to super, fakt to pomáhá :)

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Woow upřímě, je to nechutný ale výsledek za to stojí!

    OdpovědětVymazat
  7. A nepouští ta barva potom? Jestli od toho třeba pak nemáš zabarvené polštáře atd.?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to trvalá barva. Já jsem ještě při pár mytí měla tmavší vodu, ale jinak nic nebarví.

      Vymazat
  8. Khadi som este neskusala. Zato mam vyskusane Henne Color, Lush a Hennu z DM-ka. Myslim, ze maju porovnatelne vysledky - iba DM je neporovnatelne lacnejsia :D Prekvapuje ma, ze Khadi nejde do cervena..to henny robia, minimalne na slnku.
    Inak super blog :)) Teraz som ho objavila a zacinam sledovat :)

    Peacock and Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě Henne color a DM vůbec nechytly na melíry, až Lush. Khadi by neměla jít do červena, když se dodrží ta teplota 50 C. Jinak dík, tvůj vypadá taky skvěle, velmi nápadité fotky, líbí se mi!

      Vymazat
  9. Mohla bych si tu henu napatlat jen na obarvené vlasy? Jsem bruneta, ale měla jsem chuť jít na melíry, teď to nechávám odrůst a na své přírodní vlasy už bych ani nesáhla. Šly by nabarvit jen ty melíry? :-) ještě by bylo super že to má účinky vyživit vlasy, ještě jedna otázka, utrefit barvu, to asi taky není moc pravděpodobné že? Jinak se mi moc líbí, že je to přírodní :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem si nechávala odrůst melíry, měla jsem po nich zničené vlasy. Jen na melíry to dát můžeš, ale má se to předem vyzkoušet na prameni, aby ti to nechytlo do zelena třeba. Já jsem to nikdy předem nezkoušela a nikdy jsem neměla nějakou divnou barvu. Být tebou, tak dám barvu na všechny vlasy, těm zdravým to neuškodí, spíš naopak. Utrefit přesný odstín je dost těžké. Ale mezi hnědou, tmavě hnědou, do červena nebo černou si vybrat můžeš.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...