neděle 17. června 2018

Proč blog půl roku spal? Může za to Jediná věc

Haló, je tam ještě někdo, nebo jsem už ztratila veškeré čtenářky a čtenáře? Dlouhé měsíce bez čárky, ani vidu, ani slechu, kde nic, tu nic, prázdno, tma a ticho po pěšině. Ale!


Jediná věc, která vám může změnit život












Pro svou blogovací pauzu mám dobrý důvod. Vlastně vychází z mého novoročního plánování, o kterém jsem tady na blogu psala. První plán se týkal cesty k moři. Splněno, poletí se. Jupí!

Co jsem dělala, když jsem neblogovala?


Druhý plán byl obšírnější. Vybalancovat se na volné copywriterské noze. To už není taková sranda jako objednání zájezdu u cestovky. Jak se mi tedy daří? Klepu na dřevo  zatím docela dobrý.

Nebudu vás zatěžovat podrobnostmi a konkrétními kroky, jak jsem vytvořila svůj web, jak jdu na vlastní marketing a jak fungují spolupráce s klienty. To by vás určitě nudilo. Ale musím se podělit s přístupem, který mi velmi pomohl.


Změnila jsem špatné zvyky!


Na mateřské se třemi dětmi jsem byla zvyklá dělat milión věcí najednou a většinou bohužel žádnou pořádně. Nebyl čas ztrácet čas dováděním věcí k dokonalosti. S tím je konec. Původně jsem zkoušela pokračovat ve stejném stylu, zvyk je železná košile, starého psa... no však to znáte, ale nefungovalo to.

Naštěstí se mi do ruky dostala knížka Jediná věc, která je takovou cestou k minimalismu s velkými výsledky. Začala jsem tedy postupně odstříhávat - končící e-shop, šmik, tento blog, šmik, další menší projekty, šmik. Soustředila jsem se a věnovala pozornost jen své práci.


Zapomeňte na mýtus multitaskingu


Taky se někdy chlubíte, že jako žena zvládáte více věcí najednou? Ano, i já dokážu psát na klávesnici a mluvit při tom s někým jiným. Ve skutečnosti ale dělat deset věcí najednou není nic dobrého, jak jsem zjistila. Pravdou je, že se pozornost nedokáže rozdvojit, ale pouze zrychleně přeskakuje z jedné věci na druhou. Změny zaměření pozornosti nebo vyrušování jsou žrouty produktivity.

Mozek vždy potřebuje chvíli, než se začne opět plně soustředit. Podle výzkumů lidé, kteří často dělají hodně věcí najednou, podávají špatné výkony. Knížka říká: Zaměřte se na jednu jedinou věc. Budete méně chybovat, věci vám půjdou lépe od ruky a zbavíte se tiku v oku (a ten jsem opravdu měla:-).

Stěžejní otázka z knihy: Co je ta jediná věc, kterou mohu dnes udělat, taková, že když ji udělám, všechno ostatní bude snazší nebo zbytečné?

Celé téma knížka rozvádí do posledních detailů. Dozvíte se, jak zvýšit produktivitu, pracovat s časem a jak najít odpověď na podstatnou otázku  co je ta moje jediná věc?

Knížka Jediná věc mi otevřela oči. Moje produktivita se zlepšila. Nastavila jsem si svoje priority a sladila jsem práci s rodinou. Takový ten fajn work-life balance.

Jak ale vidíte, ukázalo se, že psaní blogu mi chybí. No aby ne. Čas od času se tedy na blogu nový článek objeví.

Co vy a multitasking a produktivita? Funguje vám vše nebo také potřebujete Jedinou věc?:-)

6 komentářů:

  1. Vyzerá to ako veľmi zaujímavá knižka. Myslím, že v dnešnej dobe s tým máme všetci problém - sústrediť sa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to tak, všude je moc podnětů a možností, což je nakonec nevýhodnou. :-)

      Vymazat
  2. Knížka vypadá fakt zajímavě :). Mám ráda tento 'typ' knížek :).

    TheBlondieTale

    OdpovědětVymazat
  3. To je mi moc líto, že jsi musela na nějakou dobu přestat psát blog. Já jsem se teď také moc nevěnovala mému psaní a to hlavně proto, protože jsme se stěhovali a měli jsme toho spoustu na práci, co se nákupu nových věcí týče a tak :) Dobrý poznatek je však to, že jsme dokázali hodně ušetřit na vybavení, protože jsme ho všechno brali z bazaru :)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky teď nemám tolik času na psaní, kolik bych potřebovala. :) Předělávali jsme dětské pokojíčky, pořizovali dětský nábytek a navíc bylo paradoxně přes Covid relativně dost práce, takže nebyl čas a ve finále ani chuť a energie. Na druhou stranu jsem toho ale strašně moc zažila, takže teď mám z čeho čerpat inspiraci. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mně přijde, že v poslední době vůbec nic nestíhám. Jak v práci, tak doma. Pořád běhám od jednoho k druhému a není za mnou vidět žádný velký výsledek. Kamarádka mi poradila nějaké autdioknihy o produktivitě , jen jsem se k nim ještě nedostala. Snad konečně o víkendu :-) .

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...