čtvrtek 21. dubna 2016

Co způsobila kniha Zhubněte jednou provždy 2 od Antónie Mačingové

V životě člověka občas nastanou chvíle, které ho přimějí ke změně názoru, otevřou mu oči a donutí začít dělat něco, o čem si myslel, že nikdy dělat nebude. Taková chvíle u mě nastala, když jsem do ruky dostala knihu Zhubněte jednou provždy 2.


Už je to nějaký ten rok, co se snažím jíst hodně zeleniny, nedávat si moc masa, omezovat cukr a jíst tak nějak zdravěji. Pořád jsem ale pátrala po ideálních receptech, které by byly rychlé na přípravu a zároveň dobré. Nechci ani tak zhubnout na váze, jako se cítil líp, nemít nafouklé břicho a špek v pase. Až teď, díky Antónii Mačingové, mám pocit, že vím, jak na to a že jsem na dobré cestě. O jejím stravování jsem už samozřejmě slyšela, ale to už tak u mě bývá, že se ke mě některé věci dostanout až později.

Nejdříve se ke mě dostal druhý díl Zhubněte jednou provždy 2, který jsem důkladně prostudovala. A k čemu došlo, když jsem tuto knihu pročetla? Chtěla jsem okamžitě díl první! Chtěla jsem zjistit, co se skrývá za úspěchem tohoto způsobu stravování a vyzkoušet ho taky. Už už jsem si chtěla první díl objednat, ale nakonec se ukázalo, že ho má i moje mamka a ta mi knihu půjčila. Vlastně jsem zjistila, že knížku má doma plno kamarádek a dosáhly díky ní velmi dobrých výsledků v hubnutí a změně stravování.

Dá se říct, že druhý díl vám bude stačit, pokud chcete poznat nové recepty, založené hlavně na zelenině, ve kterých se nekombinují bílkoviny a sacharidy (tzv. dělená strava) a se kterými se nebudete muset obávat o svou váhu. Dozvíte se, jak připravit plno jídel bez masa i s masem, několik sladkých receptů na moučníky a například i recept na zdravou pizzu nebo těstoviny. U každého receptu je fotografie hotového jídla. V knize je i několik příběhů lidí, kteří se dělí o své zkušenosti a rady Antónie Mačingové. V prvním díle fotky nejsou, ale je tam podrobně popsán celý princip tohoto zdravého stravování, takže pokud to chcete zkusit, první díl je nezbytný.

Ukázka z knihy Zhubněte jednou provždy 2

První díl knihy začíná krátkým uvedením do "problému". Dále následuje detoxikační a harmonizující jídelníček pro 28 dní, ve kterém jsou přesně určeny snídaně, obědy a večeře a pak hned recepty na jednotlivá jídla, kterých ale není nijak mnoho, protože se jídla opakují. Mezi snídaní a obědem je povoleno sníst ořechy a sušené švestky a mezi obědem a večeří bílý jogurt s medem, ořechy a skořicí. Několik příběhů lidí, kteří tento způsob stravování dodržují předchází nejdelší kapitole s názvem Semafor ve stravě, která vysvětluje proč a jak nekombinovat v jednom jídle sacharidy a bílkoviny a hlavně je zde množství různých receptů. V poslední kapitole je rozepsáno stravování podle krevních skupin, které je množné do svého jídelníčku zohlednit.

A tady je několik jídel podle knížky, které jsem pro vás vyfotila. Food styling pokulhává, ale snad mi to odpustíte :-)

Snídaně v prvních sedmi dnech - strouhané jablko, mrkev, vlašské ořechy, rozinky, med a skořice.


Brokolice na olivovém oleji a česneku s kozím sýrem.

Salát z červené řepy, hrášku a mrkve.
Můj vlastní recept inspirovaný knihou - salát ze špaldových těstovin, červené řepy a rukoly s hořčičnou zálivkou.

Ještě donedávna bych nevěřila, že budu ochotná jíst podle předem stanoveného jídleníčku, že budu raději každý den běhat, než bych si upřela něco dobrého. Ale jak je známo, s přibývajícími roky se zpomaluje metabolismus, v těle se tak usazuje víc a víc toxinů a proto je potřeba začít přemýšlet nad tím, co človek spolyká. Rozhodla jsem se tedy po 28 dní jíst podle jídelníčku od Antónie. Dnes je můj čtvrtý den. Před startem jsem několik dní zkoušela recepty a zapisovala si, co musím koupit, abych si mohla jídla bez problému připravovat. Recepty jsou to jednoduché, ale vaření vyžadují a tím i nějaký čas navíc. Není to stejné, jako když si na večeři namažete chleba s máslem. Ale dá se to zvládnout, recepty nejsou náročné, jak už jsem psala. A hlavně - všechno mi zatím moc chutnalo, hlady netrpím, protože nezáleží na množství, můžu sníst kolik chci a cítím se moc dobře. Myslím, že pro někoho, kdo si dá ke snídani tři rohlíky, k obědu knedlo-vepřo zapije kolou, svačí čokoládovou tyčinku a večer sní párky, bude tento jídelníček docela šok. Ale pro ty, co se bez cukrovinek, pečiva  a masa každý den obejdou, to bude jen příjemná změna. Mým cílem není jen trochu zhubnout a být v lepší tělesné kondici, ale taky se naučit nové recepty, které pak budu pravidelně vařit.

Zhruba za měsíc se tedy můžete těšit na další článek na toto téma a to už přímo s mými vlastními zkušenostmi. Držte mi palce!

Zkoušeli jste někdo stravování podle Mačingové? Pokud dosud ne, zaujalo vás stejně jako mě? Jdete do toho taky?


14 komentářů:

  1. Z tohoto článku mám rozporuplné pocity. Na jednu stranu se mi líbí lehká a jednoduchá jídla. je to totiž něco, co stále hledám a nenacházím. Takže jako inspirace na vaření by se kniha hodila. Jenže snídat sacharidy není nic pro mě, dělená strava není můj šálek kávy a nedávno jsem vysadila mléčné výrobky, tak nevím, co bych svačila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ještě nemáš potřebu výrazně měnit jídelníček. Tak třeba časem vyzkoušíš :-)

      Vymazat
  2. Jsi dobrá, já teď kynu a kynu. Není se čemu divit. Jídlo řeším dost ve spěchu a jsou to samé rychlé cukry a tuky. Abych si takhle pro sebe vyvářela, na to nemám silnou vůli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi od přírody štíhlá, tak se to na tobě stratí, ale mě se hned usazuje tuk na břiše a to v plavkách nevypadá dobře :-))

      Vymazat
    2. No Evi, nevím nevím. Už delší dobu nekojím a začíná se to ve mě kupit. Ale 1. díl mají u nás v knihovně, tak si ho zkusím půjčit, ale jak jsem již psala, jsem v tomto měkká.

      Vymazat
  3. Držím palce, ať těch 28 dní vydržíš, není to totiž vůbec jednoduché. Ale pokud to zvládneš, tak budeš sama ze sebe nadšená a výsledky budou nad očekávání. Poradila bych ti, když se náhodou stane, že některý den nevyjde podle plánu, nic nevzdávej a pokračuj dál podle původního plánu, nevracej se na začátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni díky za podporu, věřím, že to vydržím, jídla mi chutnají a hlad nemám, sice to vaření navíc, ale i to se dá zvládnout. Díky i za krásný komentář u soutěže :-)

      Vymazat
  4. Knihy vyzerajú dobre, no kniha je účinná, len ak má človek pevnú vôľu. Ja osobne som skôr na cvičenie no pevne verím, že ti knihy pomôžu :)

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s 2ma GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla ještě nedávno na cvičení a vidíš teď :-) Jak se lidi mění :-)

      Vymazat
  5. Já jsem kdysi dělenou stravu zkoušela a nevyhovovalo mi to. Ale recepty vypadají pěkně, taky na jaře odlehčuju jídelníček a večeříme saláty a pečivo prakticky nejíme.

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že jako inspirace na pár zdravých receptů je kniha dobrá, ale celkově co jsem tak četla, je dieta paní Mačingové dlouhodobě neudržitelná. Jedna známá ji držela, ale jakmile se začala stravovat trošku jinak, než podle knihy, nastal docela velký jo-jo efekt.
    Ale jinak držím palce, aby šla kila dolů a nevrátila se!
    www.adinajustina.blogspot.ch

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, ale právě že nejde o dietu, ale změnu stravovacích návyků. Vůbec teď nedokážu odhadnout, co bude za půl roku, jestli u toho zůstanu nebo jen částečně u některých receptů. Uvidíme :-)

      Vymazat
  7. Já jsem zvědavá na nějaký další report.. U více lidí jsem viděla začátek, dámy byly nadšené, ale pak se na to vykašlaly, protože je to prostě přestalo bavit..

    Těším se na další článek a držím palce, ať to vydržíš co nejdéle!!

    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se určitě může stát. Já si ale fandím, zatím v tom nevidím problém, jídla mi chutnají, hlad nemám, takže bych to vydržet měla. Jsem ten typ, který když už se do něčeho pustí, tak vydrží :-) Snad :-)))

      Vymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...