čtvrtek 30. dubna 2015

Jak jsem se krátce zrelaxovala

Původně jsem o mém wellness víkendu - dámské jízdě - psát nechtěla, pokud se během něj nestane něco nadmíru zajímavého a ono se opravdu nic podstatného neudálo, ale i tak to za krátkou zmínku stojí.

Foceno v sanatoriu Moravan, ve kterém jsme byly ubytované a měly i procedury.
Konec minulého týdne jsem strávila na wellness pobytu Zadáno ženám v Teplicích nad Bečvou. Tyto lázně jsou pro pořádný odpočinek jako stvořené, protože tam nejsou žádné obchody a restaurace, které by vás od relaxace odváděly, takže nezbyde nic jiného, než si vychutnávat procedury, posedávat v kavárně, číst si a starosti běžného dne hodit za hlavu.

Moje cesta k uvolnění proběhla postupně v několika fázích. 

První den začínal ve dvě odpoledne. Stihla jsem se jen ubytovat, rozkoukat a jít na večeři (měly jsme plnou penzi). Po večeři jsem šla na dvě hodiny do wellness. Sauny cíleně nevyhledávám, ale docela jsem si to užila. Hlavně odpočinek po saunování, při kterém jsem málem usnula. Skoro celý první den jsem byla nervózní a nemohla jsem vypadnout ze svého rychlého zajetého režimu - budíček, do školky, nakoupit, prádlo pověsit, objednávky, co uvařit, mamíííí, večeře, koupání, pohádky ... A najednou tolik klidu, času a pohody, to byl šok.

Druhý den začal snídaní, po které následovala vodní masáž nohou. Ta spočívala v ponoření nohou do vířivé vany a desetiminutovém čtení knížky. No na začátek trochu slabota. Po obědě jsem šla na aroma masáž zad a šíje a masáž obličeje. Z nabízených vonných olejů jsem si vybrala růžový a udělala jsem dobře. Zážitek to byl opravdu uvolňující. V podvečer na mě ale padla taková únava, dalo by se říct až smrtelná. Asi jsem se začala konečně uvolňovat a vyplavil se na povrch veškerý stres a vyčerpání. Možná to bylo způsobeno i tím, že jsem se špatně vyspala. Měla jsem jednolůžkový pokoj, tím pádem postel pro jednoho, na které jsem se mačkala s Elenkou. Postýlka sice na pokoji byla, ale jsme zvyklé spát vedle sebe. To by ani nevadilo, spím běžně na dvaceti centimetrech, ale madrace byla nějaká moc tvrdá a to není nic na moje záda. Jak to tak vypadá, brzy si budu muset do hotelů vozit vlastní madraci. Šla jsem tedy spát už v osm, abych na tom byla další den líp.

Třetí den, v sobotu, jsem se probudila jako znovuzrozená. Celkový pocit byl výborný a konečně jsem si začala užívat. Dopoledne jsem měla bahenní zábal zad a pak uhličitá koupel. Protože jsem úplně vypustila své běžné starosti, vznikl prostor k přemýšlení o různých jiných věcech, přicházely nápady a plány do budoucna. Odpoledne jsem ještě zašla na hodinu do hotelového bazénu a trochu jsem protáhla svaly. Celý den byl parádní a já jsem cítila skutečný relax.

Čtvrtý den ráno jsem se ještě nechtěla vzdát nabyté pohody, ale i tak se začaly vtírat myšlenky na nadcházející týden plný povinností. Návrat do reality se blížil, po obědě jsme musely vyrazit domů. 

Jak vidíte, potřebovala bych, aby pobyt trval alespoň týden, protože můj přechod do odpočinkového módu je příliš pomalý. Ale i tak to stálo za to. Počasí se vydařilo. Procedury a jídlo jsem prokládala krátkými procházkami, vysedáváním v hotelové kavárně nad kávou a zákusky a čtením časopisů a knížek. 

Taky vám trvá, než se přepnete z rychlého režimu do odpočinku nebo vám to nedělá problémy? Jak nejčastěji relaxujete?


2 komentáře:

  1. Ja si najviac užívam aquaparky, voda a plávanie to milujem.

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé, to musela být pohoda. Také bych potřebovala. Mám asi syndrom vyhořelé matky. Sice jsme teď byli také na dovolené, ale kromě jednoho pealingového zábalu to pro mě dovolená tedy nebyla. I když se manžel pomáhal, je pro mě rodinná dovolená jen forma jiné aktivity s dětmi.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...