neděle 12. června 2016

Zhubněte jednou provždy podle Mačingové a zápisky ze stravovacího deníčku

Konečně se dostávám k očekávanému článku. Jak už jsem psala, začala jsem držet detoxikační měsíční jídelníček podle Antonie Mačingové. Vydržela jsem? A jaké jsou výsledky?

Jídla z detoxu: pečená cuketa se sýrem, salát z červené řepy a krutí řízky obalované v oříšcích, treska na másle s celerovými hranolky, fazolové lusky s kozím sýrem.










Ano, vydržela! Když vidím, že má něco smysl a výsledky se dostavují, není důvod nevydržet. Vše vám popíšu stručně v bodech, aby článek nebyl dlouhý jako román.

Asi vás nejvíc zajímají výsledky, takže tady jsou:

    • úbytek na váze 4 kg (z 64 na 60 kg)
    • snížení konfekční velikosti ze 40 na 38 (možná i méně, záleží na značce oblečení)
    • špek na břiše zmizel téměř celý. Teď už jen posilovat stále ještě povolené břišní svaly (tři těhotenství v pěti letech dají jednomu zabrat :-)
    • zmírnění pocení. Při detoxu jsem skoro nepotřebovala antiperspirant, teď si vystačím s přírodním deodorantem.
    • zpevnění nehtů
    • lepší trávení, břicho není nafouklé
    • nikdy jsem neměla nepříjemný hlad, jaký jsem dříve občas zažívala.
    • naučila jsem se plno nových receptů, které jsou vydatné a přitom rychlé.
    • opět jsem se posunula dále k vegetariánské stravě. Nechci se označovat za vegetariána, ale masem mě teď neuhostíte :-)

      "Chutě, to je jen touha po živinách."

      Co je to detox a strava podle Mačingové?

        • Měsíční přesně sestavený jídelníček, který se musí do puntíku dodržet. Tělo dostane všechny potřebné živiny a zbaví se toxinů a přebytečných kil.
        • Hlavní trik je v tom, že se nesmí kombinovat živočišné bílkoviny a sacharidy, jako jsou třeba brambory, rýže nebo těstoviny. Jedná se o dělenou stravu. Na řízek s bramborovou kaší zapomeňte.
        • Jídla se skládají hlavně ze zeleniny - mrkev, řepa, celer, brokolice, fazolové lusky, cuketa ...
        • Musí se vařit, ale většinou je vše hotové velmi rychle.
        • Pečivo je v jídelníčku zastoupeno minimálně, a to jen celozrnné.
        • Rozloučíte se s cukrem a bílou moukou.
        • Denně se pije 3 až 4 litry vody.
        • Mezi jídly si můžete dát svačinu. 
        • Jogurt nebo snídaňové kaše se sladí medem.
        • Porce se neredukují, jí se do nasycení.
        • V jídelníčku je i maso a ryby, ale spíš méně. Častěji se setkáte se sýrem a vejcem. 

          Graf pro dělení potravin. Šipky ukazují, co je a není možné kombinovat v rámci jednoho jídla.



          A tady jsou zápisky z mého stravovacího deníčku. Tedy takto by vypadaly, kdybych si deníček vedla :-)

          1. den - Tak jde se na to. Dneska je řepa. Super. Řepu miluju.

          2. den - Jdu se podívat, jestli mi nerostou žábra. Dneska jsem vypila přes tři litry vody. Voda mi teče i ušima.

          3. den - Zase řepa. Skvělé!

          4. den - Na stole leží tvarohový koláč, velký jak kolo od vozu. Ale já teď nejím cukr a bílou mouku, takže se na něj alespoň smutně dívám.

          6. den - Prošla jsem zatěžkávacím testem mé pevné vůle. Byli jsme na obědě u manželovy babičky. Dělala vepřové řízky s bramborem a okurkou, hovězí polívku s nudlemi a jako dezert bábovku. Když jsem vytáhla misku s fazolovými lusky, snažila se mi vysvětlovat, že základem jídelníčku je maso a brambory, což po dvaceti minutách vzdala a všichni se mohli v klidu najíst.

          7. den - Zase řepa :-( Už bylo dost řepy.

          9. den - Ptám se manžela, jestli jsem už zhubla. Místo odpovědi něco zabručí a chce vědět, co bude zítra na oběd. Prý jestli zase zelenina, tak se se mnou rozvede nebo i něco horšího.

          10. den - Byla jsem nakoupit. Ta zelenina je těžká, jako blázen. Manžel se diví, proč jsem nekoupila i nějaké normální jídlo pro ostatní.

          12. den - Já ty snídaně miluju. Třeba dnes - kiwi, banán, ořechy, med - prostě lahůdka.

          13. den - Už se mi to vaření nějak zvrhává. Nejmenší dítě balancuje jednou nohou na židle, druhou na stole, ale to už neřeším. Hlavně ať už mám uvařeno. Dělám mrkvový perkelt k obědu a zeleninový boršč k večeři. Dětem obalovanou tresku s bramborovou kaší a čočkovou polívku. V troubě voní maková buchta.  Budu si muset koupit více hrnců a druhý sporák.

          14. den - Dnes je poprvé maso. Myslela jsem, že mi bude chybět, ale ne, vůbec na něj nemám chuť. Je to tady, je ze mě vegetarián!

          16. den - A takové večeře se mi líbí. Mozzarella s okurkou. Žádné vaření.

          18. den - Miluju Antónii Mačingovou. Zapnula jsem svoje staré rifle!

          22. den - Nějaký tatínek ve školce mi řekl, že mi to sluší. Tak buď je to tou novou stravou nebo se se mnou chce vyspat. Doufám v to první.

          24. den - Nenávidím Mačingovou. Dnes byla zase řepa a to vaření mě už taky pěkně štve. Už chápu, v čem spočívá podstata této "diety". To neustálé vaření člověka připraví o kalorie, tuky i rozum.

          25. den - Jsem u vytržení. Vyzkoušela jsem si půlku šatníku. Všechno mi sedí líp, už zase můžu nosit těsná trička a tu hromadu starších věcí, které už jsem chtěla vyhodit, zase obleču! Je to zázrak, zázrak, zázrak!

          28. den - A jsem v cíli. Plácám se po zádech a gratuluju si. Zvládla jsem celý měsíc. Mám čtyři kila dole, špek na břiše je pryč a cítím se skvěle. Zítra to oslavím kusem dortu.

          29. den - Na dort nemám vůbec chuť. Ale co bych si tak dala? Třeba řepu. A zítra bych si mohla uvařit mrkvový perkelt.


          Pokračování s dělenou stravou: salát s naklíčeným mungem, bezvaječné těstoviny s žampióny a sójovou smetanou, celerové placičky (moje TOP!), tofu ala stroganov s rýží

          Samozřejmě by nemělo smysl vracet se k původnímu způsobu stravování. Já mám to štěstí, že mi opravdu cukr, pečivo, uzeniny a sušenky vůbec nechybí. Úplně nejvíce mi chutná rostlinná strava, tedy veganská. Jíst jen vegansky, nemusela bych řešit dělení stravy. Ale vegankou nejsou. Můj jídelníček je teď převážně vegetariánský, občas si dám rybu, pravidelně zařazuju luštěniny, zkouším nové věci jako bulgur nebo quinou. Vaření mě konečně začalo opravdu bavit a konečně mám pocit, že vařím a jím to, co mi skutečně chutná a je mi vlastní. Směřovala jsem k tomu už pár let, ale až teď jsem konečně prokoukla a vím, jak na to.

          Určitě všem "Mačingovou" doporučuju. Dodržet měsíční detoxikační jídelníček je trochu náročnější, kvůli nutnosti vaření, obzvlášť pokud chodíte do práce. Ale po měsíci, kdy budete pokračovat dělenou stravou, už si můžete chystat jednodušší saláty, připravovat jídla na dva dny nebo si dát v restauraci jídlo bez přílohy. Určitě bych v tom neviděla velký problém. Každopádně to stojí za to! Vždyť pořádné jídlo je základem zdraví a vitality. Dvacetileté tělo si poradí s jakýmkoli jídlem, ale jak člověk stárne, stravovací prohřešky jsou znát víc a víc.

          Pokud vás to zaujalo, pořiďte si knížku Zhubněte jednou provždy (k dostání je už 3. vydání, já mám první) nebo se alespoň přidejte k této skupině na Facebooku, kde najdete většinu potřebných informací.

          Už jste slyšeli o Mačingové? Máte zkušenosti?


          4 komentáře:

          1. O Mačingové už jsem slyšela, ale ještě jsem nezkoušela, každopádně sepsala si super článek!
            Beauty by K.

            OdpovědětSmazat
          2. V neutrální skupině je sušené vajíčko, to ani nevím, že existuje, ale myslím, že to nebude nic moc :-)

            OdpovědětSmazat
          3. "buď je to tou novou stravou nebo se se mnou chce vyspat." :-D Já bych doufala, že je to to druhé, které je následkem prvního :-D Taková nevinná ego masáž nikdy neuškodí! :-D Jinak zní to super, jen to pitomé vyvařování, na to bych neměla...A vzdát se čokoládky ke kafíčku a chleba k snídani. Já jsem naštěstí už váhově níž než před otěhotněním, nicméně vak na břichu stále visí. Jenže na to dieta nepomůže, to chce cvičit a já cvičení na břicho fakt nemusím...

            OdpovědětSmazat
          4. Super denicek. Na takovyto detox ja bych nemela silu. Klobouk dolu.

            OdpovědětSmazat

          Moc děkuji za komentář!

          Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...