pondělí 18. května 2015

Za poslední dny - novinky, nákupy, zážitky I.

A je tady historicky první článek nové rubriky. Půjde o shrnutí událostí za několik uplynulých dnů. Co jsem dělala, co jsem si koupila, co jsem jedla nebo co mi udělalo radost.

Témat, o kterých bych chtěla psát je už dlouhou dobu více, než času na zpracování. Takže jsem se rozhodla zkusit to touto deníčkovou formou. Já mám tento typ postů ráda, tak uvidíme, jak se osvědčí na mém blogu. Závisí to na jediném - nezapomínat fotit!

Rozbalila jsem si objednávku z biooo.cz. Zubní pasty bez fluoru a SLS. O zubní pastě Urtekram bez fluoru jsem poprvé psala zde. Tentokrát vyzkoušíme i pastu od Lavery. Tekuté mýdlo na tělo i vlasy Shikakai Dr. Bronner´s budou používat děti na ruce, ale vyzkouším ho i na své vlasy. 

Na vyzkoušení jsem dostala arganový olej Arganeol. Je jiný, než ten od Saloos. Počkejte si na recenzi. V papírovém balíčku je tuhý vlasový šampón, který jsem ještě ani neotevřela, ale voní úchvatně citrusovo-orientálně, takže se na něj už těším.

Koupila jsem si povlak na polštář z HM Home a konečně jsem ho nainstalovala na své místo. Je bílý s šedým textem. Líbí se mi moc. Působí vzdušně, letně.

 V sobotu bylo nádherně, tak jsme se vydali ven. Šli jsme přes park (v Rožnově pod Radhoštěm) ...

... a dorazili do Valašské dědiny Valašského muzea v přírodě na akci Velký redyk  s vyháněním ovcí na pastvu.

Jako bychom se přenesli sto let nazpátek. K vidění byly kroje, stará řemesla a v nejedné chalupě to vypadalo, jako by v ní pořád někdo bydlel, i pec topila. Ochutnala jsem brynzovou pomazánku, syrovátku, tvaroh a pagáčky. 

A takhle se dříve žilo. Celá početná rodina v jedné malé místnosti.

Viděli jsme, jak se stříhají ovce, shání stádo i ková kůň. Děti prolezly všechny domečky, i kadibudku a psí boudu. Vůbec nechtěly jít domů.


Elenka byla taky spokojená. Když už těch valašských tradic měla dost, na chvíli si zdřímla.


























Sobotní pozdní odpoledne bylo ve znamení oslavy čtvrtých narozenin našeho zlobivého chlapečka. Dort jsem den předem dělala sama a musím se pochválit, protože se povedl na jedničku. Ale pochvala patří spíš Mile z blogu Víkendové pečení. Její recept jsem dodržela do puntíku a výsledek stál za to. Kakaový korpus a tvarohovo-smetanový krém byl celý zalitý čokoládovou polevou. K ozdobení jsem použila lentilky, barevné zdobení z obchodu a marcipánové figurky z cukrárny. Dort měl jen jednu chybu. Měl být dvakrát větší.

Oslava se krásně vydařila a jako takové malé "zpestření" jsem vymyslela drobný chirurgický zákrok na mém rtu. Vytvořila se mi na něm totiž před časem menší boulička, prý cysta na slinné žláze. A proč s tím chodit k doktorovi, když mám v rodině dvě zubařky, které nosí po kapsách skalpely a umrtvovací injekce, že. Šly jsme tedy na věc. Cílem bylo tu potvoru naříznout a vytlačit. Brzy mi ale můj skvělý nápad zase tak skvělý nepřipadal. Začalo se mi dělat černo před očima a s cystou to stejně ani nehlo. Takže se návštěvě chirurgie nevyhnu. Nemáte s tím náhodou někdo zkušenost?

Pořád se nemůžu vynadívat na tu svěží zelenou venku. Tráva už je vysoká a asi i plná klíšťat, ale děcka to neřeší.


Dorazila zásilka kávy značky Grower´s cup v jednorázových konvičkách, kterou jsem přislíbila vyzkoušet. Když jsem manželovi přinesla šálek na ochutnání, zpražil mě pohledem, čímž dal jasně najevo, že jsem úplně blbá, protože jak má posoudit kvalitu kávy, když jsem mu ji osladila a přilila mlíko. Takže první ochutnávka je zatím bez objektivního výsledku. Ale za mě dobrá. Ještě se o ní na blogu zmíním.

Začala jsem kosmetikou a taky jí zkončím. Zkouším nový parfémovaný sprchový gel Osmanthus, který jsem dostala od Yves Rocher. No voní nádherně. Nemít teď velkou zásobu vůní, tak toaletku Osmanthus chci. Je to vůně romantická (jasmín), trochu svěží (citrón, cedr), na jaro a léto jako stvořená. Sprcháč je při mytí příjemný, nevysušuje, ale vůně se na těle ztrácí, je potřeba nanést větší množství, aby se uchytila.

A to je vše. Co zajímavého jste dělali nebo si pořídili v posledích dnech vy? Jak se vám článek líbí?


8 komentářů:

  1. Fajn článek! S tou cystou se mi ovšem dělá trochu nevolno, nedávno jsem si nechala jednu vyříznout na kožním z prstu na ruce a stačilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Mě je z toho taky šoufl, ještě jsem nikdy nic takového neměla, tak snad to půjde lehce.

      Vymazat
  2. líbí, super :). Výlet musel být zážitek a nákupy taky hezké... na Laveru jsem zvědavá, Urtekram miluju, vše, jen ne slanou pastu od Weledy, brrr :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten článek je fakt super :) už se těsím na další :) Mám babičku na Valachoch :)

    http://blogblondateholky.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, to jsem ráda:) Tak to tady asi dobře znáš!

      Vymazat
  4. Super článek, určitě v této rubrice pokračuj, jinak ten polštář je perfektní, ten bych taky hned brala :)

    Zaměřeno na: Astor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Polštář je skvělý, bylo těžké si vybrat barvu, ale nakonec jsem ráda, že jsem se rozhodla pro bílý.

      Vymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...