neděle 9. února 2014

5 tipů, jak přežít mateřskou a úplně nezblbnout

Občas se přistihnu, jak sedím v kuchyni na židli, pohupuju se ze strany na stranu a vytřeštěnýma očima zírám do prázdna. To jsem porušila svá pravidla zachování zdravého rozumu. Začátečnická chyba - po skoro pěti letech na mateřské.

Mateřská není žádné válení u bazénu a popíjení mochita. To se přece na dovolené dělá. Tak proč ne na mateřské, když je to taky dovolená? Mateřská je zvláštním obdobím kolísání mezi rozplýváním se nad dětmi a nutkáním utéct. Na kterou stranu se přikloníte, závisí na počtu dětí, hlídacích babiček a přesčasových hodin tatínka.

Mám jen dvě děti, ale jinak to u nás vypadá stejně. Taky si nejraději hrají v kuchyni a štrachají ve skříňkách.

























Pravidla přežití:

1. Dělejte si radosti

Cokoli, co vám zvedne náladu, tak často, jak to jde. Ať už je to nový svetřík, teplé vana nebo víkend bez dětí. Pak se můžou děcka houpat třeba na lustru, představa, že už brzy příjde vaše šťastná chvíle, vás udrží v absolutní pohodě.

2. Dobře se vyspěte

Alespoň jednou za dva týdny. Bohužel je to tak, tělo bez spánku funguje asi jako auto bez beznínu. V tomto případě kážu víno a piju vodu, protože spím fakt málo a pak to se mnou podle toho vypadá. Ale když starší dítě usíná i v půl desáté (to mi začíná dospělácký život) a mladší se budí v pět, prostě moc času na spánek není.

3. Udržujte dobré vztahy s rodinou a přáteli

Není nad to si popovídat a zasmát se s blízkými lidmi. Ale hlavně - čím víc budete mít kolem sebe dospělých, tím větší je šance, že vám děti někdo z nich pohlídá. Což povede k uskutečnění bodu 1. a 2.!

4. Užívejte povzbuzující prostředky

Nevyspání, uklízení rozsypaného a rozlitého, hraní na všechno možné, obstarávání, vysvětlování, odpovídání, to dá jednomu zabrat. Jak se říká - stokrát nic umořilo vola. Kde má člověk pořád tu energii brát? Léky na nervy se rodičům bohužel automacitky nepředepisují a rodičovský příspěvek na kokain nestačí. Našla jsem ale něco, co mě vždy zaručeně nakopne. Jsou to rozpustné tablety magnesia (hořčík). Právě při stresu a vyčerpání z těla hořčík mizí šílenou rychlostí a projevuje se to ještě větší únavou, vypínáním mozku, tělo je jak z hadru, ruce a nohy jsou studené a může dojít i na drobné křeče ve svalech. Když už cítím, že to na mě jde, tak si hned jednu bílou tabletku rozpustím ve vodě a jsem zase v pohodě.

5. Mějte v záloze špunty do uší

Hádejte, jaký zvuk, podle jednoho výzkumu, je pro lidi nejnesnesitelnější. Jo, je to dětské ječení, vřískání a kvičení. Některé dny s dětmi můžou být, lehce řečeno, trochu hlučnější. Než si nechat puknout ušní bubínek, prasknout hlavu a dusit v sobě vražedné emoce, je lepší aplikovat špunty a zvuk tak na polovinu ztlumit. To je pak svět hned veselejší.

V případě malých miminek, které hodně spí a celý den nepovídají, není potřeba pravidla striktně dodržovat. Se zvyšujícím se věkem ale čím dál tím víc. Já jen doufám, že jednou příjde bod zlomu a opět ta nutnost pomine. Ale už jsem v tom asi naučila chodit. Zatím, co manžel se po víkendu už těší do práce, mě se od dětí i po těch letech nechce. Že bych fakt měla mít to třetí?:-)

PS: Berte to s rezervou (trochu) a s humorem (hodně). Mám teď přávě dny, kdy bych se jen kývala a zírala do blba. Ale mám před sebou něco radostného, pokud vše klapne, a to mě drží v pohodě. A jdu si šňupnout magnesia.

Otázka na závěr - máte tip na nějaký dobrý povzbuzující prostředek?


10 komentářů:

  1. Povzbuzujícího? Mě pomáhá zelený čaj a zaběhat si. Ale mluvím jako bezdětná, takže mě neber tak vážně. Přeji Ti pevné nervy!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běhat jsem jeden čas taky chodila, ale padlo to, protože přes den se sama nehnu a večer ve tmě se bojím. Třeba s jarem zase občas vyběhnu, skvěle to zlepšuje náladu. Jinak díky:-)

      Vymazat
  2. mně hodně pomáhá zelený čaj, dobrý je i mate IQ od oxalisu. jinak super článek
    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) Mě právě zelený čaj moc nechutná, ale vyzkouším ho!

      Vymazat
  3. U vety.ze rodičovský příspěvek na kokain nestačí jsem malem vyprskla smichy :-D prcek ale spi hned vedle me a tak kvuli pravidlu 2. se smeju aspon v duchu. Rodicovsky prispevek bohuzel nestaci ani na nektere veci z bodu 1. Odsouvani duchodu od statu ohrozuje bod 3. Na unavu pomaha i zelezo a na nervy cokolada ;-) to z clanku vim.ze znas. Na bod 5.ja aplikuju You Tube s pohadkami.laskominy nebo driv dudlik. Druhy prcek dudlikovej zatim neni.tak mozna nasadim ty spunty.
    Diky za clanek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj prcek spí taky vedle mě, okopává mě a v 5 hodin je vyspaný do růžova, což se nedá říct o mě:-( Čokoládu aplikuju taky a hodně, železo ne, vyzkouším, díky za tip. Dudlíky už jsme vyhodili a pohádky a dobrotky zabírají okrajově. Ty špunty mi poradila babička, když pokaždé v telefonu slyšela ten randál, tak jsem je fakt použila, ale asi jen třikrát, no a super to bylo:-)

      Vymazat
  4. rotzhodně můžu doporučit tento blog: fotruv-denik.blog.cz. Píše ho tatínek na mateřské a je fakt skvěle napsaný a člověk se opravdu zasměje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ten znám, to je fakt sranda, smála jsem se nahlas:-))

      Vymazat
  5. Já už stříhám pásku, huráááá. No asi taky budu dojatá (jednou), ale už to potřebuju jako sůl, posunout se někam dál. Vem si, že třeba v UK je normální doba MD 9 měsíců, ani to si teda neumím představit to je zas opačný extrém, přesto je to standart. P.S. hořčík tak praktikuju a taky Red Bull, ten mi nějak zachutnal, ale nedělá mi problém po něm hned usnout:) spíš je to takový uklidňovač.

    OdpovědětVymazat
  6. Hanka Francová16. února 2014 22:21

    Ten hořčík si budu také muset pořídit, jsem na tom podobně jako Vy ....... no, a ty špunty do uší nebo sluchátka by se fakt dost často hodily :o))))))

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...