sobota 4. ledna 2014

Cvičení 30 day shred aneb Jak zhubnout po Vánocích, porodu nebo jen tak

Podařilo se vám o svátcích nabrat nějaké to kilo a do nového roku jste si dali předsevzetí zhubnout? Podělím se s vámi o moje zkušenosti s cvičením 30 day shred od Jilian Micheals, se kterým mám ty nejlepší zkušenosti a můžu ho stoprocentně doporučit. 

I když jsem díky vánočnímu cukroví asi dvě kila přibrala, zatím se začít cvičit nechystám, protože se mi nechce a musela bych se nutit. Ale nejspíš s jarem to na mě přijde a zase začnu, pokud u toho po mě nebudou moc lézt děti. To se cvičí dost blbě. 

Pár informací o cvičení

Pravděpodobně už toto cvičení znáte, ale jsem si jistá, že za další zmínku prostě stojí. Pro ty, co ještě neměli tu čest - 30 day shred je jedním z cvičebních programů američanky Jilian Micheals, která se vypracovala z baculky na momentálně nejznámější cvičitelku a může se pyšnit krásnou postavou. Cvičení probíhá doma podle videa. Cviky jsou snadné a zvládne je každý. Cvičí se třicet dní každý den půl hodinu. Každých deset dní se jede podle jiného levelu a intenzita cvičení se zvyšuje. Lekce začíná zahřívacími cviky. Poté se třikrát opakují v krátkém sledu cviky kardio, posilování a cviky na břišní svaly. Končí se protahováním.

Jilian před a po. Já mám taky své fotky před a po, ale opravdu nemám odvahu je sem dát:-)



Proč jsem začala cvičit

Po druhém těhotenství, které následovalo velmi rychle po prvním, mi nezůstala kila, ale vypouklé břicho se špekem a celá jsem byla taková rozblemcaná a tvarově podivná. Největším impulsem ke cvičení bylo krásné gesto jedné paní, která mě měla za těhotnou a chtěla mi v šalině (pro mimobrněnské v tramvaji) uvolnit místo k sezení. Půl roku po porodu! Pro cvičení se v té době rozhodla i kámoška, která na tom byla podobně a už nebylo cesty zpět.




























Moje výsledky

Celý program jsem cvičila dvakrát. Poprvé jsem začínala s velmi špatnou kondicí. První den jsem málem vypustila duši, další dny to bylo lepší, ale měla jsem zvýšený pocit hladu dívy tomu vyššímu výdeji energie. Vždy jsem propotila triko, ale kondice se zvyšovala velmi rychle. Po týdnu jsem se na cvičení těšila a cítila jsem na sobě první výsledky. Navíc jsem přestala mít chuť na sladké a méně jsem jedla, aniž bych se k tomu musela nutit. Za celý měsíc každodenního cvičení jsem vypustila jen jednu lekci. Svaly se vyrýsovaly, kondice zlepšila, nálada taky a hlavně zmizel ten ošklivý tučný pupek. I ty štíhlejší a pevnější paže stály za to. Na váze jsem shodila asi dvě kila a nabrala na svalech a sebevědomí.

Po půl roce jsem se do cvičení pustila znovu, abych si zlepšila kondičku. Měla jsem trochu problém s disciplínou a některé dny jsem cvičení vynechávala, protože jsem neměla silnou motivaci ve formě tučného špeku na břiše, jako když jsem cvičila poprvé. Ale zase jsem jezdila na kole nebo běhala, takže jsem se úplně neflákala. Každopádně výsledky byly výrazné. Dostala jsem se na mou středoškolskou váhu, což bylo velkým úspěchem a každý, opakuji KAŽDÝ, mi řekl, že jsem zhubla. Mezi cvičením jsem ještě pokořila dřepovou výzvu a pak přešla na běhání. Po čase na mě padla lenost, která zatím trvá do teď. Naštěstí mě v kondici udržuje pobíhání kolem dětí. Ale až příjde jaro, tak třeba začnu.

Ke cvičení potřebujete jen pohodlné oblečení a malé činky (jdou nahradit třeba dvěma plnýma půllitrovýma pet lahvema). Mělo by se cvičit v botech, ale já cvičím bosky.



Kde stáhnout videa

Cvičení si můžete koupit na DVD například zde nebo si videa pouštět online na youtube.com nebo jiných serverech (Může dojít ke smazání videa. V tom případě si na googlu najděte jiný zdroj):


Předsevzali jste si dostat se po svátcích do formy? Máte zkušenosti s tímto cvičením? Jaké cvičení vyhovuje vám?


21 komentářů:

  1. Jako bys mi četla myšlenky. Nad tím, začít 30 day shred - a třeba ho konečně i celý odcvičit od začátku do konce, přemýšlím a s největší pravděpodobností se do toho pustím. 2 kila nahoře po Vánocích, v lednu zkouškové a pak pár týdnů volna. Sečteno a podtrženo: jdu do toho!

    OdpovědětVymazat
  2. Cvičila jsem to před rokem nebo dvěma a výsledky opravdu byly, ale vůbec mě to opakování nebavilo. Nehodlám už cvičit nic, z čeho nebudu mít radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem neměla ráda některé cviky, ale celkově mi opakování vyhovuje, protože líp zacvičím to, co už znám, než nové cviky.

      Vymazat
  3. Už jsem s ni cvičila před rokem a pul, pak me to bohužel pustilo kvůli nedostatku času a energie, také v pondělí začínam, je pravda, ze je to opravdu funkcni a zabavne cvičení, tedy pro me. :) za me tedy ano :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať tě to tentokrát nepustí!:-)

      Vymazat
  4. 30 Day Shred je skvelé cvičenie, cvičievala som každé ráno a poobede som ešte chodila na jumping. Ale bohužiaľ som musela skončiť v polovici, kvôli únavovej zlomenine nohy (nejak som to preháňala :D). Až teraz sa môžem pomaly k pravidelnému a intenzívnejšiemu cvičeniu vrátiť a určite postupne opäť zaradím aj 30 Day Shred a skúsim aj 6 Weeks Six-Pack. Na jeseň mi aj tie cca 2 týždne stačili, aby som videla na sebe ohromné výsledky. Inak som začala s New Body Makeover challenge od Cassey Ho z blogilates, inšpirujem sa jej cvikmi, milujem najmä Plank-a-Thon (http://youtu.be/cN0aR3m_0c0). Mám aj jej nový Fit Journal, to ma motivuje ešte o niečo viac. Okrem toho podľa aplikácii runtastic zlepšujem kliky, drepy a brušné svaly. K tomu paleo stravovanie a zlepšovanie je viditeľné pomaly každým dňom. Ale hlavne sa cítim fantasticky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda ty makáš, tak hlavně opatrně, ať se ti zase něco nezlomí.

      Vymazat
  5. Gratulace. Já se do toho chci taky pustit,ale nemůžu se dostat z nachlazení už přes měsíc :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se to drželo celý prosinec. Držím palce, ať jsi brzy fit!

      Vymazat
  6. Toto som cvičievala už dávno, teraz prestriedavam podľa nálady - keď som lenivá, dám si s Jillian len Kickbox FastFix, inokedy Body Revolution, či Killer buns & thighs.. natočila toho veľmi veľa :D Ale za vyskúšanie stojí aj Blogilates s Cassey Ho : http://www.youtube.com/channel/UCIJwWYOfsCfz6PjxbONYXSg alebo Tone It Up: http://www.youtube.com/channel/UCgBTevPW8fsH4pQNrLufOsQ

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, tak na tomhle jsem začínala loni v lednu. Postupně jsem dělala další různé cvičení s Jillian a už s ní jedu rok. Až projedu všechny její DVD, tak asi zkusím někoho jiného, nebo si to budu různě mixovat. Je to asi jediný "sport", ke kterému se dokopu a na který mám čas.

    Jela jsem:
    30 day shred - 1x předepsaně, podruhé jsem levely střídala každý den 1, 2, 3, 1, 2, 3...
    6 week 6 pack
    90 day revolution - doporučuju, hodně pestré, trvá 3 měsíce a obsahuje 12 různých workoutů v 6 levelech střídané s 3 levely cardia
    Extreme shed and shred - to jedu teďka, jsou tam 2 levely, ale není to nijak rozlišené na dny, správně by se měly cvičit oba levely v jeden den po sobě. Je to hodně pestré, protože je v tom kick-box, box, jóga, capoeira...

    Výsledky asi nejsou tak závratné, jak by někdo po roce cvičení čekal (protože 1/ teď už to tak nehrotím, cvičím třeba jen 4x týdně, nestresuju se, když mi do toho něco vleze, 2/ taky ráda jím a v tom se dietama omezovat nechci - teda ne že bych se přežírala, ale klidně si kousek koláče v osm večer dám) já se ale hlavně cítím fyzicky mnohem líp a k mému předchozímu neaktivnímu životu se vracet nechci. Mám skvěle vyposilované nohy, záda a paže, jen holt ten malý špek na břichu mi asi zůstane, to je moje problémová partie.

    Každopádně musím Jillian taky doporučit, hlavně pro ty, co nemají chuť a čas a peníze vláčet se několikrát týdně do posilky. Jeden známý mi dokonce řekl, že to cvičí jeho žena a že on si to s ní jednou zkusil a vůbec to nedával. A to chodí do posilky.

    OdpovědětVymazat
  8. Také jsem toto cvičila, už déle jak před rokem. Pak její ostatní videa, různá jiná videa, vlastní sestavy. Cvičila jsem asi rok, jenže pak jsem přestala,... už jsou to 4 měsíce co necvičím a znovu začít je vážně zlo :) i když už mám za sebou dvě cvičení a říkám ci že pokud se donutím 3x týdně na tu půl hodinu, tak budu spokojená :) Ale hlavně bych chtěla začít chodit běhat.

    OdpovědětVymazat
  9. Popravde ma samú doma cvičiť nebaví. A tak nejako sa mi nechce ani chodiť do fitka, kde je kopec cudzích ľudí, nehygienické prostredie a navyše je to neskutočne drahé. Osobne mi vyhovuje body work, ktorý sa cvičí u nás na univerzite. Nesmierne ma baví najmä to, že každá hodina vyzerá inak, nie je to len nudné opakovanie jednej zostavy, stále sa to obmieňa, hoci jednotlivé cviky sú viac-menej pevne stanovené, ale aj tam si vieme urobiť malé zmeny. Navyše mi vyhovuje skupina zhruba 20 dievčat, sme dobrý kolektív a cítim sa v ňom naozaj dobre. Ešte lepšie je, že tento rok som na to nahovorila aj kamarátku, takže som viac motivovaná.. :-) Jediné čo ma mrzí je, že hodiny máme len raz týždenne, predsalen je to v rámci štúdia a je to zadarmo, takže je to obmedzené, ale možno sa premôžem a začnem cvičiť aj na internáte pri hudbe cviky, ktoré poznám z hodín body worku. :-)

    PS: Všetky tri úrovne od Jillian sú v tomto jednom videu :) http://www.youtube.com/watch?v=_JGtSuIQ0UI

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem podle J. cvičila, ale myslím, že člověk z toho nějak extra nezhubne

    OdpovědětVymazat
  11. Na Jillian nedám dopustit, protože jsem si díky ní splnila svůj velkej sen - mít plochý břicho. :) Ne že bych si ho udržela, ehm, mlsná je silnější.. ;) Ale cvičení mi dokázalo, že i já to zvládnu. A hlavně, co je důležitější, díky 30day shred jsem si zamilovala pohyb a sport. Na střední jsem byla největší pecivál ze třídy. ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Můžu se zeptat....Je mi 14 a vážím 65 :/ měřím 167 cm....... Myslíte, že by mi to mohlo pomoci?

    A prosím, je možné zhubnout a mít normální hubenou postavu...když nemám být po kom hubená? ono v rodině sou všichni většího vzrůstu :/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle cvičení ti určitě k vyrýsovanější postavě pomůže. Věřím, že každý může být štíhlý, záleží jen na životním stylu, dostatku pohybu a správných stravovacích návycích - pít čistou vodu, dostatek zeleniny, ovoce, jíst pětkrát denně v menších dávkách, necpat se blbostma a je to:-)

      Vymazat
    2. Díky moc :) a pokud se mohu opět zeptat :D Nějáký jídelníček nebo aspoň rady co jíst a co vyloženě ne? Ono se školními jídelnami je to složitější :DDD

      Vymazat
    3. Nějaký speciální jídlelníček jsem nikdy nedodržovala. Jen prostě jíst přiměřeně, nedostat hlad, takže menší svačinky, třeba jogurt nebo ovoce. V jídelně si můžeš jídlo určitě vybrat, nebo sníst třeba jen půlku přílohy. Jednu dobu jsem sledovala i kalogie, abych měla trochu přehled, to vyčteš jednoduše z obalu výrobku. Ale myslím, že při tvé výšce a váze to nemusíš nějak přehánět, určitě bude nejdůležitější ten pravidelný pohyb, zrychlí ti metabolismum a zpevní svaly.

      Vymazat
  13. Asi bych taky potřebovala potkat nějakou takovou paní, která mě bude mít za těhotnou, abych se do toho hubnutí pořádně opřela :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...