pondělí 8. září 2014

Čistě ženské téma

Protože už se mi tady sešlo celkem dost čtenářek, řekla jsem si, že toho využiju a zkusím vás poprosit o radu. Nečtěte dále, pokud jste muž a pokud vám vadí záležitosti intimějšího charakteru:-)

Nejsem úplně ten typ, který hned každému vykládá o svých zdravotních potížích a navíc těchto velmi soukromých. Je jen pár kamarádek, se kterými takové věci řeším. Ale prostě čeho je moc, toho je příliš a už hledám rady, kde se dá. Jak bych vám to tak nějak elegantně podala. V podstatě jde o to, že už více než rok zažívám pravidelné opakující se útoky na svou ženskou podstatu a přirozenost, tedy vlastně přirození:-) Stále dokola se mi vrací gynekologické záněty způsobené přemnoženými kvasinkami. Vyzkoušela jsem už všechno možné. Teď, jako těhotná, mám k tomu ještě větší dispozice a nemůžu používat silné léčivé přípravky, takže trpím. Tyto potíže prý občas zažívá každá žena, tak určitě víte, o čem mluvím. Nic příjemného to není, je to děs. A pořád si říkám, proč se mi to děje, když jsem dřív tohle řešit vůbec nemusela a poslední rok pořád. Nedělám nic jinak, nezměnila jsem způsob stravování, hygienické návyky, prádlo, partnera... fakt nechápu. Teď mě napadlo, jestli nemá novou partnerku můj muž, ale to snad ne, to taky vylučuju:-)
 

Po porodu mám v plánu udělat cokoli, jen abych se těch vracejících se infekcí zbavila. Chci zkusit i nějaké preventivní přípravky pro úpravu mikroflóry. Prý na tohle zabírá i Wobenzym.

Tady je shrnutí, čím vším jsem se léčila, co jsem zkoušela a co dělám, abych se těch potvor kvasinek zbavila:

  • Používám intimní mýdlo s kyselinou mléčnou.
  • Nosím bavlněné spodní prádlo.
  • Nenosím příliš těsné a neprodyšné oblečení.
  • Nepoužívám parfémované vložky.
  • Vystřídala jsem už všemožné tobolky a krémy - Gyno-Pevaryl, Clotrimazol, Klion, Canesten, Macmiror ..., které zabraly, ale problém se brzy vrátil.
  • Vyzkoušela jsem i alternativní metody - sedací koupele s mořskou soli nebo zavedení stroužku česneku (s tím česnekem to byla potíž, zapoměla jsem ho omotat nití pro snadné vytažení, ale stejně nezabral)
  • Výplachy Rosalginem taky nefungovaly.
  • Na úpravu mikroflóry jsem měla jednou za dva týdny použít gel Lactofeel a taky nic.
  • Teď mi doktor doporučil výplachy Aflovag. Vodička sice krásně levandulově voní, ale výsledek se nedostavil.
  • Studovala jsem i překyselení organismu, jestli to nemůže nějak souviset. Ráno jsem pila vodu s citrónem a vyhýbala jsem se cukru (což je tedy dřina) a opět to nemělo žádný účinek.

Doufám, že jsem vás tímto tématem nějak netento, neznechutila. Ale musela jsem zariskovat, třeba se v komentářích objeví nějaký dobrý tip a to stojí za to. Moje situace je už taková, že i když mi poradíte vypít odvar z ropuch, tak do toho jdu:-)

Tak co vy na to? Budu ráda za každou radu a zkušenost s léčbou.


33 komentářů:

  1. Už jsou to dva roky zpátky, kdy jsem je chytla poprvé taky z koupaní v přechlorovaném bazénu, tím jsem si jistá. Doktor mi předepsal mast Fungicidin a dostala jsem nějaké tobolky na zavádění přes noc název už si nepamatuji, zabralo to a byl klid. Ale nastalo zkouškové, já byla ve stresu a bylo to zpátky. Doktor mi ještě tenkrát doporučil, že kdyby se to vrátilo tak si na noc zavést půlku namočeného vitamínu C na noc. A když to teď jednou za čas chytnu asi 1-2x do roka, použiji vitamin C a tu mast a pak je to ok a teď bych to měla všechno radši zaklepat, protože je to opravdu nepříjemná záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé s tím vitamínem, to musím zkusit. A lékarnice říkala, že je nějaký krém na zavádění s vitaménem C, takže na tom něco bude. Díky za tip!

      Vymazat
  2. Já na tohle díky bohu netrpím, měla jsem jen jednou problém, vlastně dvakrát a stačil mi Canesten na tři dny a měla jsem pokoj. Co mi ale jednou nesedlo, tak různé intimní gely, po tom jsem měla šílený výtok a od té doby ne, i doktorka řikala, že to je pomalu to nejhorší. Stačí mi voda a problémy nemám. :)
    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak zkusím ten mycí gel vyřadit na nějakou dobu. Díky!

      Vymazat
  3. Taky mám s tím problémy - docela mi pomohla dieta, ale dlouhodobá, alespoň 2-3 měsíce, od cukru a hlavně bílé mouky. Může to taky souviset se zvýšenou glykémií, což je v těhotenství docela častá věc, nechala bych si udělat laboratoř :) a taky na to hodně působí hormony! Po porodu bych zkusila Femigard nebo Diamid, případně oba - od firmy Hemman...zkus si o tom něco najít, je to bylinné a mě to pomohlo víc, než všechny tyhle věci od doktora, kterých jsem měla taky dost... Držím palce, vím jak je to otravný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, díky za rady:) To jsem nevěděla, že problém může být i v bílé mouce:-(

      Vymazat
  4. Vyloučit cukry a bílou mouku z potravy, zkusit extrakt z grepových semínek, jenže hlavně, jak jsi těhotná, tak v pochvě je úplně jiné prostředí a pro ty kvasinky ideální a tyhle problémy bývají běžné. Pokud nezabral Macmiror, tak nevím, jestli se to ještě nějak zlomí. Ale rozhodně věř, že po porodu/resp šestinedělí, se to dá zase do pucu.
    Můj edukační projekt ke stažení a věci, co by mohly fungovat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že se mi to začalo často vracet už i před otěhotněním. Ten extrakt z grepových semínek se dá kde koupit? A díky, materiály prostuduju:)

      Vymazat
    2. V každé lékárně asi, já mám třeba tenhle a docela mi tyhle problémy pomohl ;) A když tím teda trpíš takhle častěji, tak mě pomáhá i rosalgin - když to je akutní, tak klidně každý den a pak pořád i preventivně jednou týdně. A aflovag je jen krásně navoněná vodička...Jo a ještě zkusit prostudovat homeopatika přesně podle příznaků, které máš.

      Vymazat
  5. Tak ja s tym normalne problem nemam ale vo vsetkych troch tehotenstvach sa to objavilo - moja lekarka vravela, ze to ma suvis s hormonalnymi zmenami. Poradila mi menej cukru a drazdivych potravin, vela vela probiotik - v prirodzenej forme (jogurty a pod.) a tiez jednoduchy biely probioticky jogurt pouzit aj na ehm partie...:-) viem ze to znie nechutne ale upravi to mikrofloru v danej oblasti ci tak nejak. A za seba este odporucam nepouzivat ziadne hygienicke pomocky - nielen ziadne intimne slipove vlozky ale na umyvanie len cistu vodu. Hej a drzim prsty, je to vec, ktora dokaze vazne dost znechutit toto inak pekne obdobie ocakavania :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem tohle ještě nikdy neprodělala, takže nevím... něco jsem ale o tom četla a vím, že byl doporučován práve Wobenzym a prádlo ze 100% bavlny :))

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  7. Já měla tuhle infekci jednou a naprosto mi pomohl bílý jogurt. Namočila jsem tampon do jogurtu a pořádné množství ho nanesla dovnitř. Po dvou dnech bylo po problému. Ale těžko říct, jestli by to fungovalo i při opakujících se potížích.

    OdpovědětVymazat
  8. uff, naštěstí s tím problémy nemám, jen jednou jsem měla nějaký lehčí zánět z bazénu. doktor mi předepsal čípky (Gyno-Pevaryl myslím), jinak používám i občas mycí gel a žádné problémy z něj nemám... jinak s těma probiotikama mi říkal, že to je docela blbost, že se to z trávicího traktu tam dolů asi těžko dostane, leda pokud si tam ten jogurt přímo naplácáš :D tak snad se toho brzy zbavíš, držím palce!

    OdpovědětVymazat
  9. Já si tímto prošla před pár lety a pomohlo:
    - vyměnit intim mýdlo, přešla jsem na Lactacyd a s ním jsem 100% spokojená, jen je trošku dražší :-/
    - dávat si pozor na parfemované intimky/vložky/tampóny
    - asi měsíční (možná trošku delší) kůra s Wobenzymem - sice mám trošku pocit, že je to placebo, které vypadá jak lentilky, ale asi to pomohlo :D
    - acidko a probiotika (tablety, ale takové "pořádné", kde je nejvíce kmenů a počet nevím čeho :D Prostě jsem brala ty, která doporučují po antibiotikách, protože některá jsou celkem o ničem, co se týče obsahu...)
    - Rosalgin...
    ...a o těch jogurtech a grepových semínkách jsem taky slyšela, takže asi na tom něco bude + omezit sladké a bílou mouku na delší dobu :)
    Good luck :)

    OdpovědětVymazat
  10. Uplně nejlepší jsou obyčejné Boraxové globule, dají se sehnat ale jen v některých lékárnách. Jinak vynechat cukry a pak taková babská rada, ale funguje - dojit si po kazdym sexu na malou :-)

    OdpovědětVymazat
  11. můj gynekolog mi radil koupit si Jihočeský jogurt/takový ten ve skleničce/ a potírat se s ním,popř.namočit do něj tampon a zavést.Lactacyd apod.jsou prý úplně k ničemu a je potřeba tato intim mýdla střídat.Já za sebe můžu ten jogurt potvrdit :)

    OdpovědětVymazat
  12. Mně na tyhle potíže (po braní antibiotik) pomáhal ten rosalgin, ale někde jsem se dočetla i o dobrých účincích tea tree oilu, vyzkoušený to ale nemám... prý ho nakapat na tampon, to by snad ani v těh. nemuselo vadit. Jinak ty laktobacily jsou myslím i přímo vaginální. A jinak ten mycí gel je možná zbytečný a taky může dráždit, to je zas názor od mého okolí.

    OdpovědětVymazat
  13. Ja som skúšala vývar z rebríčka obyčajného povarila som ho vyliala do lavora a sedela som v nom možno pol hodinu 2-3x za den ako sa podari a za 3dni mi to prešlo,,ale v poslednej dobe sa mi to tiež vracia nepači sa mi to,,, a ta mast fungicidin je fakt dobra

    OdpovědětVymazat
  14. Zdravím, jako vždy, všechno souvisí se vším...chce to útočit na více liniích :-) Zmiňované problémy mají pravděpodobně na svědomí plísně...Když jsou totiž přemnožené plísně v těle, je hodně zatěžován imunitní systém a když to přestane zvládat, můžou nastat kožní problémy, problémy s trávením - např. nadýmání, až chronická únava atd. Navíc, plísně tělo opuští i análním otvorem a mezi oběma otvory není tak daleko, takže je to vlastně začarovaný kruh, kterým se při používání různých prostředků pouze v té lokální oblasti vůbec neřeší příčina. Takže, z mé zkušenosti to chce vyrazit do boje jednak se stravou, jednak s kosmetikou. Co se týká stravy - nejvíce plísním jede cukr. Takže se mu snažit vyhnout (alkohol - no, to teď asi nehrozí :-), bílá mouka atd.) a zkusit sladit třeba stévií. Pomoci můžou ořechy, nař. olej z vlašských ořechů, kokosový olej, zakysané mléčné výrobky, dále čistit tělo - výborný je směs olejů Candiol od Hadka (ten obsahuje šalvějový olej, tak nepoužívat v době kojení) nebo skvělá je pampeliška - mám ji nasbíranou i na zimu, nasušenou a umletou. Co se týká kosmetiky, tak rozhodně používat na intimní mytí přípravky bez tenzidů (já používám HY-intimu od Hadka, je fakt skvělá), Když už je to takto rozjeto, lze od Hadka použít Candisan (nakapat na tampon) nebo Femishea a Intimiss, vše lze v těhotenství. A posilovat imunitu. Můžete mi kdyžtak napsat na snopy@seznam.cz, nechci tu obtěžovat svým rozepisováním :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Většina přípravků řeší následek a ne příčinu. Bohužel příčina je někdy hodně schovaná a nebo není jen jedna. Věřím, že má spojitost i s psychikou - viz: http://www.kondice.cz/2014/07/rozhovor-nemoc-zacina-v-hlave/
      a nebo úplně s něčím jiným. To by ti zjistil léčitel/ka.

      Vymazat
  15. ja som mala tiež jeden čas takýto problém ale len na pár mesiacov a brala som rosalgin potom to nejak samo od seba prešlo a odvtedy sa jednoznačne vyhýbam kúpaliskám kde ostávam aj niekoľko hodín v mokrých plavkách, vymenila som gél na intímnu hygienu a prestala som používať normálne sprchové gély.. teraz používam už asi pol roka ten z avonu a zatiaľ si musím poklopkať žiadne problémy :).. držím palce aby si sa z toho čo najrýchlejšie dostala, viem aké to je nepríjemné tak sa drž ! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ja mám s týmto problémy takmer odmalička, neustále svrbenie intímnych partií. Kedysi som na to proste používala Canesten a bol pokoj. Vložky som používala istý čas, ale aj tie mi dosť vadili, už po jednom použití cítim proste vysušenie, umelinu, skrátka svrbenie je tu zase. Tak som prestala používať všetko parfumované a nepomohlo. Tak som to skúsila ešte inak a začala som používať tampóny. Problém to vyriešilo na istý čas, je to lepšie a je to iné, ale je to tam stále. Predtým, ma to svrbenie sprevádzalo ešte počas cyklu, teraz je to pred a po, počas nie, to bude asi tými tampónmi, ale aj tu mi napr. OB Pro Comfort ani tie Opti Balance veľmi nesedia, radšej Kotex. No a hlavne nepoužívam na intímnu hygienu nič len čistú vodu, vraj je to tak úplne najlepšie. Tiež som zmenila prášok, spodné prádlo periem už len v detskom prášku, je jedno akom, ale proste detskom, používam bavlnenú bielizeň a problémy sú tu aj tak stále. Keď je najhoršie dám si Canesten a inak si neviem rady. Takže tiež tápam a hľadám. Inak celkom sa teším, že si otvorila takúto tému, pretože podľa mňa je to úplne normálne, tak neviem, prečo by sa to nemohlo objaviť aj na blogu.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  17. Taky mívám takovéto problémy :/ minulý rok jsem na to trpěla šíleně .. teď je to lepší :) jen se mi to pokazí když doberu dvě platíčka antikoncepce hned po sobě bez přestávky ..
    Máme to v rodině .. máma na to šíleně trpěla a doktor jí říkal že se jí to po dětech samo urovná a teď opravdu :) nezbavila se toho uplně, ale jednou za pár roků se to projeví :/

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem na to hodně trpěla v pubertě, co dva měsíce jsem byla na gyndě, dlouhodobě mi nic nepomohlo. Pak mi gynekoložka předepsala tabletky, jmenovalo se to Mykomax myslím. Polykají se, jsou dvě a asi je to pořádný dryák, tudíž v těhotenství to asi nepůjde. Každopádně po téhle léčbě mám už od té doby úplný klid, když nepočítám mírné potíže po antibiotikách, která jsem zaléčila něčím běžným z lékárny.

    OdpovědětVymazat
  19. Zkus žehlit kalhotky z vnitřní strany. Tohle jediné pomohlo. A je to zadarmo :-))).

    OdpovědětVymazat
  20. Taky jsem na to dost trpěla, doktorka mi naopak mýdlo zatrhla, ať už jakékoliv.. a je fakt, že to pomohlo..

    Sororessa
    A.

    OdpovědětVymazat
  21. Zdravím,

    rozhodně nepoužívat na intimní hygienu žádné mýdlo a to včetně lactacydu!
    Měla jsem několikrát do roka stejné potíže a doktorka už si se mnou nevěděla rady.
    A po tom, co jsem přestala používat lacatacyd, tak se to mnohonásobně zlepšilo.
    Raději se sprchují, protože při napuštěné vaně v podstatě přijde pochva opět do kontaktu třeba s pěnou do koupele, bacha také na holení a pěny.

    OdpovědětVymazat
  22. Zkusila bych Gynex od Energy.sk, ale před tím bych se s nimi ještě poradila.Zatím mám s jejich výrobky dobré zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  23. Milá Evo v těhotenství jsem zpracovala totéž téma: http://www.magazin-lohas.cz/blog/255/Jen-pro-zeny-Strasne-hrozna-mykoza/#.VCV2ghbvaZM, některé věci mi ulevily, ale žádná ne definitivně... a mně nakonec pomohl až Macmiror, což je dle lékaře chemoterapeutikum a dle lékárníka vlastně mírnější než třeba antibiotika polygynax, která mi předepsala moje lékařka. Každopádně doktor říkal, rychle porodit, aby se nám to nevrátilo, a tak jsem 5. 9. porodila a mykóza je fuč:)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluji k miminku:) Macmiror mi taky pomáhá, ale po několika dnech to vypukne opět na novo. Snad to bude po porodu opravdu lepší.

      Vymazat
  24. Celé těh jsem takto protrpěla,zaváděla jsem si po přeléčení fermalac.Porodem potíže ustaly.Držím palce Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně doufám, že to tak bude i u mě, jinak už fakt nevím, si to tam asi nechám zašít, ať mám klid:-)

      Vymazat
  25. Evi, doporučuji Candivac (případně kdo trpí na urologické potíže, tak Urivac) či FemiVaxinum Neo. Za mě obrovská spokojenost. Čas od času kúru zopakuju a fakt si to nemůžu vynachválit.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...