středa 13. května 2015

Zapečený lilek s mletým masem

Po dlouhé době je tady opět recept. Sice teď pořád peču něco sladkého, ale není to tak dokonalé, abych s tím šla na blog. Tohle jídlo také není žádným vrcholem kulinářského umění, patří ale k našim oblíbeným letním receptům, takže si zaslouží zveřejnit.

Ingredience (pro dvě osoby):

  • 1 středně velký lilek
  • 1 středně velká cibule
  • 250 g mletého vepřového masa
  • tvrdý sýr (ementál, gouda nebo eidam)
  • koření: sůl, tymián, rozmarýn
  • olivový olej


V pánvi můžete vidět i kousky anglické slaniny. Tu obyčejně nepřidávám, ale potřebovala jsem ji zpracovat. Takže si jí nevšímejte:-)


Postup:

Zapneme troubu na 180 C. Lilek omyjeme, rozpůlíme, vydlabeme  a trochu posolíme. Asi polovinu vydlabané dužiny nakrájíme na kostičky. Cibuli nakrájíme na drobno. Na pánvi rozehřejeme trochu olivového oleje. Přidáme cibulku a necháme zesklovatět. Dáme mleté maso, nakrájenou dužinu z lilku a koření. Občas promícháme, dokud není maso hotové. Vydlabané lilky naplníme směsí a v pekáčku s troškou vody šoupneme do trouby asi na 15 minut. Pak posypeme nastrouhaným sýrem a dáme ještě na 5 minut dopéct. Čas pečení je orientační, řiďte se vzhledem lilku. Upečený lilek je změklý a vypadá povadle.

Místo lilku můžete použít i větší cuketu. Postup je stejný. Jednou jsem použila lilky i cukety najednou a nemohli jsme se schodnout, co chutná líp.

Jako příloha se nejlíp hodí brambory.


Zkouším olivový olej ve spreji Carbonell, který byl v jarním DM boxu a musím říct, že se mi líbí. Jednoduše a rychle pokryje celou pánev. Zkoušela jsem s ním vystříkat i formu na bábovku, kterou jsem pak vysypala moukou a taky dobrý:-) Jen mi trochu vadí ten hliníkový odpad, co po něm zůstane.

Děláte doma taky zapečené lilky nebo cukety? Chutnají vám?



2 komentáře:

  1. To musím vyzkoušet :)
    jinak chci tebe a tvé čtenářky pozvat na můj blog :)) http://blogblondateholky.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem dělala, akorát s cuketou. Moc dobré :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...